v. 37. o magbilder, på "begäran" av erika haha ;)

Bara två eller tre veckor kvar! Denna vecka tappar din bebis den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och det vaxliknande lager som skyddat huden och som kallas vernix caseosa. Din bebis sväljer båda substanserna och de kommer sedan att ligga kvar i tarmen till födseln där de bildar den svartgröna avföring som kallas barnbeck (mekonium).

Nu väger bebisen kring 2,8 kg och är cirka 50 cm lång. Bebisens huvud ligger nu förmodligen nere i ditt bäcken och skyddas av den omgivande benstrukturen. Detta ger benen och underkroppen mer plats att växa.

Många bebisar har nu huvudet fullt av hår som är ungefär 2,5 cm långt.

ur min vecko uppdatering från babycenter




haha, tyckte de va en fet bild, kolla mitt finger liksom, hehe.
lite alien så där...

 två andra mag-bilder, svårt att ta bilder dock. eftersom ja gör de själv o tar kort på min spegelbild. just for you erika. hehe, oki inte bara ;)




Kommentarer
Postat av: Erika

Åh men där är magen! :D Vad glad jag blir! Tack för att du laddade upp dom. Jättefin mage har du ju och inga bristningar ens. :)



Var inte stressad när det gäller att fixa allt, det fixar sig alltid. Jag var också helt galen och hade inte packat väskan, skrev en lapp med allt jag behövde och bad Johan att packa allting väl där. Ta det lugnt bara, fler kläder kan du kpa sen och du kommer få en massa.



Spännande spännande! Nu är det ju nära. Kommer sitta här som en tok och kika in stup i kvarten. :)



Hoppas du haft en bra dag!

2008-12-01 @ 19:16:41
URL: http://theerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0