drömmde att ja gav upp.

ush, har inte sovit bra på två nätter nu. är så trött därför. o sen e man ju oxå trött pga graviditeten. dom båda tillsammans, är inte roliga alls.
sen drömmde ja en, ja mardrömm får man ju kalla de. om att ja hade värkar, o ja kände verkligen smärtan! de är inte ofta ja "känner" nått i mina drömmar, upplever ja visst, men inte så att de känns som att ja har ont. men de gjorde de inatt. men de värsta va, att ja gav upp! ja sa, "ja ger upp" fy fan! vilken jävla dröm. me de är ju inte konstigt att ja drömmer så egentilgen, dom tankarna finns ju i bakhuvet. ja tror ju på mej själv, o ja tror att ja kommer klara de. men man måste ju va medveten om att ja kanske inte gör de. asså när ja säger "inte klara de" de ja syftar på, o även i drömmen när ja sa "ger upp", är att föda utan ryggbedövning eller liknande. att klara att föda kommer ja ju, men att klara de utan "droger" de är mitt mål! o vad ja verkligen vill.


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha ja men precis. :)



Åh gud jag vet hur det är sista veckorna. Första delen av graviditeten går snorfort men sen de sista veckorna, gosh vad långsamt det går.

Vad bra att du inte är nervös! :) Jag var inte heller nervös, jag tänkte inte så mycket på det. Hade inga förväntningar utan tog det mer som det kom. Tänkte ta alla "droger" man kunde ta men väl där kändes det fel. Har du gått profylaxkurs? Tänkte för att du vill föda utan bedövning, profylaxen hjälpte mig så mycket genom förlossningen. Jag hade ju en enkel förlossning men ändå, direkt när jag började med det öppnade jag upp mig jättesnabbt och en timma senare var jag på förlossningen redan, hade väntat lång tid hemma först ju. Visst kommer det göra ONT för dig men det är ju så individuellt, jag kände allvarligt talat där medan jag hade värkar att det inte var så farligt. Förberedde mig hela tiden på värre tills det helt plötsligt var slut. Du ska absolut se framemot din förlossning, det är det absolut coolaste man någonsin kan göra. Bättre än alla droger eller vad fan som helst. Sån sjukt underbar upplevelse. Ja, som du märker så tycker jag att min förlossning var "bra". Lite väl bra, är helt besatt av att prata om den. Jag skulle gjort det tio gånger om, så nöjd är jag med den. :) Du kommer märka sen. :) Extra coolt om man gör det utan bedövning också. Jag var jättestolt som inte ens tagit en minsta lilla alvedon, dom hann inte ens spruta på nå spray de brukar göra när huvudet är på väg ut.



Okej. :) Vad tror folk i din omgivning att det är? Jag tänkte också att det var en tjej när jag såg din mage och så. :) Jag visste att Grim var mörkhårig av någon anledning också, trots att båda hand föräldrar varit platinablonda haha. Hade värsta bilden av hur han såg ut. :P



Ojdå, jag tror inte att det finns en gräns på när man kan bada dom, tror att man kan göra det när de är nyfödda också men vara försiktig och ha en annan person som hjälper till att ta upp bebisen och så. Jag gjorde nog det när han var två-fyra månader kanske.



Jag läste det ja, adrian och aurora. Tycker att det är JÄTTEFINA namn! Lagom ovanliga och fina. :) Aurora låter lite som ett princessnamn eller liknande. Bestäm dig sen när du ser bebisen, man vet ju aldrig, man kan ändra sig kvickt. Det gjorde min bror, de hade ett namn de bestämt sig för men sen fick han bara upp ett namn i huvudet som han tyckte att hon skulle heta, hon heter Nadina. :)



Haha, ja det är mammigt och mysigt. :) Minns förra julen då jag bakade som en tok till och med på julmorgonen. Jag är ju finne så vi gör konstiga saker, bakade karjalan piirakoita med förkläde helt stressad och galen som mamma brukade göra när jag var liten. Jag har blivit så, så där mammig. Lite jobbigt ibland för man kan vara lite bossig haha. Men testa baka, träna träna träna så funkar det till slut. Börja med något lätt, typ bröd, det brukar funka bäst för mig. Jag är däremot inte bra på att baka, åtminstone inte vissa saker. :) Bröd och muffins är lätt.



Hur mår ni annars då? Går allt som det ska?



Hoppas du har det underbart!



Kramar

2008-11-18 @ 22:29:55
URL: http://theerika.blogg.se.
Postat av: Michis

Svar:

Tack för tipset! Dock så hjälper inte soc mig här där jag bor.. Elakt nog så är det alla invandrare som gäller här.

Det där med privata fastighetsägare.. Hur menar du? :o)

2008-11-18 @ 23:19:15
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0