v. 39. en vecka till bf, ida!

En genomsnittlig bebis är lite över 50 sm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg.

Bara 5% av alla barn föds på sitt beräknade förlossningsdatum och man väntar i allmänhet minst två veckor innan man bedömer dig som överburen.


från babycenter

de stod inte så mycket om barnets utveckling, för den e ju klar ;) men de stod även;

På film börjar förlossningen typiskt med att vattnet går - mitt i en folksamling, såklart - och fortsätter med ögonblickliga sammandragningar. Om du gått och oroat dig att detta kommer att hända dig, kan du med all sannolikhet sluta. Fosterhinnorna brister i mindre än 15 % av fallen och även om det sker så brukar bebisens huvud fungera som propp (däremot kan du märka, att det läcker om du ligger ner). Det bästa är att du tar det lugnt om det sker - det kan ta timmar innan värkarna börjar - och ringer BVC eller din läkare. Din kropp kommer att fortsätta producera fostervatten tills bebisen är född, så du kanske får rådet att stanna hemma tills värkarna har satt igång, eller eventuellt igångsättning.

men de visste ja ju :) 

fick en fråga:
hur länge har du och din kille varit tillsammans :)?

ja o min älskling har träffats från o till, i 3, nästan 4 år. vi träffades när ja va 15 :) o han va 19. han e min första kärlek!
de ja menar me från o till, är alltså att vi inte vart tillsammans hela tiden. vi har båda väldigt häftigt humör! hehe. båda har starka temperament, o viljor. o de har ibland gjort att vi vart ifrån varan ett tag, några gånger.

men ja har alltid vetat, att de är just han. varesej vi just då vart me varan, eller inte, att han är mitt livs kärlek.
 min ända kärlek, förutom mina kommande barn då! mina största kärlekar :D hihi
  
här är ett kort från när ja va 15, o vi vart tillsammans i ett halv år eller nått.

hahaha, ja du... vi är så små o gulliga allihopa! haha.

de är ja som har typ oranget hår (misslyckat försök att bli ljushårig :/) längst till höger. o så är de min älskling som röker vattenpipan, o typ blir "kramad" av hans polare haha. har aldrig tänkt på de innan!

Kommentarer
Postat av: Anna

haha det är sjukt så jag ser ut.. alla ser väldigt små ut =)

2008-12-13 @ 13:51:17
Postat av: julia

ellerhur! vi va sååå små anna, hehe tänk om 3,4 år till när man kollar på kort från nu. inte riktigt samma sak, men vi kommer ju tycka att vi se små ut nu oxå ;) hihi. puss på dej!

2008-12-13 @ 23:43:11
URL: http://juliavalido.blogg.se/
Postat av: Gino

Men GUUUD Julia va är de för bild på mig haha. Sjukt små haha. Fina och söta <3

2010-12-30 @ 20:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0