v. 38 (plus 2 ida)

Vid 39 veckor väger de flesta bebisar 3- 3,2 kg, men fortsätter bygga upp underhudsfett som kommer att hjälpa dem hålla värmen efter födelsen. Alla inre organ finns på plats och är färdigutvecklade, men lungorna tar längst tid att mogna helt. (Det kan till och med ta några timmar innan din bebis andningsrytm stabiliserats efter förlossningen.)

från babycenter

de stod inte mycket denna veckan... men de är ju för att den e klar ;) så den håller ju bara på att tjocka på sej nu, tills den kommer ut :D

Kommentarer
Postat av: Erika

Hej! Ja men gud, det är fullt förståeligt. Som du säger brukar man komma in i en bubbla i slutet där och du ska fokusera på det och på dig själv. Skönt att höra att det är bra med dig i alla fall.



Jag har tänkt på dig med massor, undrat hur det går. Jätteskönt att höra att det går bra nu och bra att du hunnit med profylaxkursen. :D



Oj gud ja, jag vet! Skrev världens längsta kommentar, du behöver inte alls svara på den. Jag har svårt att fatta mig kort ibland. Haha.



Hoppas du får en superbra dag imorgon och att du sover gott! Och lycka till i allt fixade. :)



Kramar!

2008-12-08 @ 00:04:14
URL: http://theerika.blogg.se/
Postat av: Dita

Hehe ja den bubblan kommer man ihåg.

Tröttheten också för den delen, det är jätte svårt att få något gjort överhuvudtaget.

Men det är värt det.



Vad bra att du hunnit gå kursen.

Den kommer du att ha jätte stor nytta av tro mig.



En annan sak om du inte hinner ta tens plattorna, så en varm dusch eller bad är jätte skönt.



Kramar på dig och jätte kul att ni mår bra

2008-12-08 @ 10:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0